vrijdag 5 juni 2009

Professor Layton and the curious village


Tijdens de pauze mogen we gamen. Ja toch? Moest ik leerkracht zijn (wat ik gelukkig niet ben, respect voor zij die het wel zijn!) dan zouden van mij alle kinderen moèten gamen, minstens een uur per dag en in de klas.
Mijn zonen deden mij een nintendo ds cadeau (ik verdenk ze ervan dat ze dat een beter cadeau vonden dan een boek dat ze zelf niet willen lezen - "boeken? maar mam, wie leest nu nog papier? alles staat online!" Ik zet hier nu al mijn to-have tips voor de volgende moederdag, nieuwjaar of whatever: jongens, een e-book, een wii ?) Dokter Brain moet mijn hersenleeftijd weer opvijzelen, mijn fysieke leeftijd hm... ik kan nog enkel aftellen. Professor Layton zal ook wel slagen in het weer opbouwen van mijn hersencellen. Ik ben nu aan puzzel 45, die mij 30 picarats oplevert. Zeg nu zelf, ronddwalen in een curieuze stad, onderwijl moorden en verdwijningen al puzzelend oplossen, is dat niet oneindig veel toffer dan 100 rekensommen indrammen? Om in de sfeer van deze blog te blijven -en de indruk te wekken dat ik ook tijdens pauzes werk- voor u ook een puzzel uit deze game:

The force of gravity on the moon is about one-sixth of that on Earth. This means that on the moon, an object weighs about one-sixth what it does on Earth. If you bring a 600 gram weight and a scale to the moon and gently place the weight on the scale, which of the following weights will the scale indicate?

A: 0 grams
B: lighter than 100 grams
C: exactly 100 grams
D: heavier than 100 grams

... de flauweriken die niet willen zoeken maar wel het antwoord willen weten, moeten maar op het woord 'reacties' onder deze post klikken.

1 opmerking:

Miekevk zei

The scale will indicate a weight of less than 100 g

A scale is always set to zero with the weight of the scale tray included. So when the same scale is brought to the moon, the tray weighs one-sixth of what it did when the scale was set, and the scale will now indicate less than O g when nothing is in the tray

Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP