woensdag 3 juni 2009

...in 't spoor

hallo, ondertussen is er in onze klas ook weer van alles gebeurd: elke dag een planeet "bestuderen" was een groot succes, hierbij korte proefjes gekoppeld die in de zithoek plaatsvonden! ( rood zand maken zoals op mars, koffie met melk en hard roeren om de stormen op de planeten na te bootsen....) vooral de kleuren van de planeten blijft boeiend voor mijn kleuters- ze waren ook erg verbaasd om te horen dat er ook gasvormige planeten zijn waar je dus eigenlijk niet op kan landen met een raket! Ik treed je volledig bij dat de thuissituatie erg verrijkend kan zijn voor de klas: zo bracht een kleuter een zelfgemaakte raket mee van clicks.... waauw! Deze kleuter was daarna de spelleider aan tafel voor andere kleuters die ook zo'n raket wilden maken....een echt succes want kleuters leren erg veel van elkaar.
Onze proefjes met filmkokers waren geweldig, je moest echter wel snel zijn om de deksels erop te zetten!
Ook spelen we dagelijks astronaut in de zithoek; hoe wast een astronaut zich, hoe eet hij, hoe gaat hij naar het toilet???? de kleuters zijn erg geïnteresseerd.
In de Hema waren een tijdje terug astronautenpakjes te koop en deze liggen nu in onze "astronautenhoek" alias poppenhoek. Ook heb je een raket en vliegende schotel van playmobil, meegebracht door een kleuter uit mijn klas.
Morgen gaan we zelf nog raketten schilderen en gaan we nog zelf een planeet bijmaken...deze zal waarschijnlijk "mickey mouse" heten want mijn kleuters vinden dat de kleine planeet pluto een vriendje nodig heeft! Hoe deze eruit gaat zien, zal afhangen van mijn kleuters want ik plan wel van alles maar mijn kleuters brengen zoveel "onverwachte" dingen aan die mijn dagschema wel eens in de war kunnen gooien.... kwestie van flexibel zijn hé groetjes han jansens 't spoor!

Geen opmerkingen:

Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP