zondag 15 maart 2009

Ruimte in Ter Leie

Hallo iedereen

Mijn eerste week rond het thema ruimte zit er op. Het was een hele uitdaging om met de kleintjes rond het thema ruimte te werken.

Ik was verrast toen ik in het begin van de week vroeg wat de kleuters al wisten over de ruimte. Ze wisten toch al meer dan ik verwacht had. Ze waren verzot op mijn astronautenpop. Ze waren daardoor ook geïnspireerd om te werken rond ruimte.

De kleuters vonden de activiteiten heel leuk: bewegen zoals een astronaut (lichamelijke opvoeding) , sterren en manen schilderen met scheerschuim, ster- en maankoekjes maken (huishoudelijke activiteit), kleuterdans: astronautenhond nadoen --> drukpopje), prenten kijken in het boek: "Varkentje Jan wordt astronaut" en vooral het vertellen van verhaaltjes.



De kleuters brengen ook veel dingen mee: ik kreeg van drie verschillende kleuters boeken over de ruimte. Die liggen nu in de klas. Een kleuter bracht een stilo mee in de vorm van een astronaut en andere kleuter bracht een reclameboekje mee met Star Wars - speelgoed. Een andere kleuter bracht een maantje mee dat muziek maakt, dat heb ik aan de mobiel, naast de aarde gehangen. De kleuters zijn er dus duidelijk mee bezig, ook buiten school.


Ik ga nu mijn tweede week rond ruimte tegemoet en ik zie het helemaal zitten. Ik kijk vooral uit naar donderdag als we naar de sterrenwacht gaan. Donderdagnamiddag ga ik een soort brainstorm doen met de kleuters over wat ze die ochtend gezien hebben. Het zal heel interessant worden.

Ik hoop dat het verder bij iedereen leuk en interessant was.

Groetjes Joke

Geen opmerkingen:

Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP