dinsdag 10 maart 2009

ruimte in de kleuterklas

Hallo,

Ik ben deze week ook gestart met het thema ruimte en de kleuters hebben er enorm veel interesse in. Ik heb als ervaringsactiviteit een hoek in de klas ingericht als een donkere raket en de kleuters waren er weg van! Ze zijn vooral geïnteresseerd in de vele zaklampen die ik in de klas heb. Ze zoeken donkere hoekjes om er met hun zaklampen te schijnen. Veel kleuters brengen ook boekjes en prenten mee van thuis. Vandaag had een kleuter zelfs een knuffelhond mee en hij zei dat dit de eerste hond is die in de ruimte is geweest. De kleuters komen ook vaak met boekjes bij mij en stellen dan allerlei vragen over de foto's vb hoe werkt de satelliet, en waarom kan deze astronaut niet blijven zitten in de raket?

Ik heb vandaag een activiteit prentlezen gedaan en daarbij hebben we geleerd over maanwagens, kometen en hoe een astronaut nu eigenlijk kan opstijgen. Ook hierdoor zijn ze erg geboeid. Het valt me op dat sommige kleuters al veel weten. Toen ik maandag een gesprek had met hen kwamen de woorden satelliet, raket, astronautenpak, enz spontaan naar voor!
Er zijn ook al kleuters die er van overtuigd zijn dat ze later astronaut willen worden.

Meer nieuws schrijf ik later deze week.

PS: sorry dat ik niet eerder op de blog ben geweest maar ik blog normaal nooit en ik moet er nog steeds wat aan wennen.

Geen opmerkingen:

Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP