Posts tonen met het label spelelementen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label spelelementen. Alle posts tonen

donderdag 15 juli 2010

Oma maakt prototypes


We zijn aanbeland in de fase dat we spelonderdelen voor een prototype kunnen downloaden. De lesfiches voor een basispaket zijn bijna allemaal klaar. Op veel van de lesfiches staan extra spellen en downloadbare spullen om zelf in elkaar te prutsen. De melkflesdoppen maken deel uit van zo'n extra spelletje waarmee de kinderen de namen van de planeten leren onthouden. Om een prototype in elkaar te steken zullen we nog veel melk moeten drinken, vooraleer we genoeg dopjes hebben om te kunnen vullen met planeten, meteorieten, aliens, raketjes en omaatjes. 10 flessendopjes per kind dat meespeelt. Zouden de kinderen die samen kunnen verzamelen? Vast wel... hopen we. Met de dopjes een memory spelen is natuurlijk ook mogelijk. Of misschien vinden de leerkrachten die met de kleuters werken rond ruimte en ruimtevaart nog wel een ander spel dat de kinderen met deze dopjes kunnen spelen.. want dat is het ultieme doel toch wel: we hopen dat leerkrachten met de materialen die we maken hun eigen "ding" doen, en ons laten weten hoe zij met kleuters hebben gewerkt rond het thema "ruimte en ruimtevaart". Op die manier kan dit project blijven groeien..

donderdag 24 december 2009

Terug van de drukker..


Tussen het roeren in de soep en het bakken van de kerstkalkoen in, toch ook tot bij drukker Jozias geraakt om onze kaarten af te halen.
Zo! Nu hebben we alle spelelementen voor onze eerste test. Zondag zullen de kinderen van de Jeugdwerkgroep ruimtevaart onze eerst proefkonijnen zijn. Spannend!




vrijdag 18 december 2009

Pakjes van Creax



Vandaag geen krant in de bus. Teveel sneeuwellende voor de krantenbezorgers? Wie zal het zeggen.. Op de foto: de voetsporen van de postbode die een pakje kwam afleveren.
Op de andere foto's nog een paar nieuwe stukken van het prototype van ons oma-spel: een houder om de kaarten op te bergen en een houder om de kaarten bij het spel te zetten.



vrijdag 25 september 2009

badges


Terwijl we wachten op de rest halen we even de badge-maker uit de doos. Simon maakte een sjabloontje: dit is het resultaat.
Kinderen kunnen ook zelf een badge ontwerpen.



Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP