woensdag 18 februari 2009

Eerste en tweede leerjaar in Het Prisma

In Het Prisma zijn de kinderen van het eerste en tweede leerjaar bezig met een project Kleur Bekennen. Dit is een langdurig project (wellicht tot einde schooljaar). In dit project wordt gewerkt met een DVD 'Dora gaat op wereldreis'. Op deze dvd is ook een extra: Dora in de ruimte. (ik moet dit nog nakijken, ik denk dat het gaat om een spel Dora's ruimteavontuur, ik zoek dit later op)
De leerkracht van deze groep kinderen heet Els Heirman en was enthousiast toen ik vroeg of zij wilde meewerken. Want de extra op de dvd 'Dora gaat op wereldreis' had aanleiding gegeven om vragen te stellen over sterren, planeten, ...enz. De kinderen zouden daar graag rond werken. Het thema dat meest aansloeg bij de kinderen was dan ' het weer, weerberichten, weersomstandigheden' . Ik ga zo snel mogelijk langs in Het Prisma om eens te kijken of er mogelijkheden zijn tot samenwerking.

1 opmerking:

leen de bie zei

Mieke, dit klopt. Onze Free heeft ook zo een dvd en ook het boekje erbij.
grs
Leen

Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP