woensdag 18 februari 2009

Eerste en tweede leerjaar in Het Trappenhuis

In het Trappenhuis zijn de kinderen bezig rond het thema 'televisie'. Televisie...daar zit misschien ook het thema 'satellieten' in? of iets anders? In elk geval heb ik afgesproken met de leerkracht Valentine om vanavond telefonisch eens van gedachten te wisselen.

Terwijl ik dan toch in de klas van Valentine was legden de kinderen mij uit waarmee ze bezig waren. Valentine is een zeer creatieve leerkracht en ook heel veel bezig met muziek en liedjes. Omdat ik dan toch over de ruimte bezig was hebben de kinderen voor mij een lied gezongen over de ruimte. (en ook nog een Engels liedje, een Frans liedje, een héél oud liedje,..ja die mannen daar kunnen wel zingen. En Valentine begeleidt ze op gitaar. Heel tof.)

In het project televisie krijgen zij hulp van de papa van één van de kinderen: Joost Laperre die opnames komt maken zodat er echte televisiebeelden zijn in het project. De kinderen en Valentine hebben beloofd aan papa Joost te vragen om het lied dat de kinderen zingen over de ruimte op te nemen en op een dvd'tje te zetten. Dit kunnen we misschien nog gebruiken, later,...

Geen opmerkingen:

Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP