Posts tonen met het label beroepenhuis. Alle posts tonen
Posts tonen met het label beroepenhuis. Alle posts tonen
donderdag 7 oktober 2010
Oma op 27 oktober 2010 naar het Beroepenhuis
Het Beroepenhuis in Gent organiseert naar jaarlijkse gewoonte ook dit jaar een bezoekdag: leerkrachten kunnen er kennis maken met Het Beroepenhuis. Tegelijk wordt in de grote ontvangsruimte ook weer een materialenbeurs georganiseerd.
De activiteiten vinden plaats op 27 oktober 2010 in Het Beroepenhuis, Doornzelestraat 86-92 in Gent. Op de website: http://www.beroepenthuisindeklas.be lees je hier meer over.
Het Beroepenhuis trekt al ettelijke jaren aan de kar om jonge kinderen de toffe kanten van technische beroepen te tonen. Dat doen ze met een interactieve tentoonstelling, workshops, doe-dagen, informatie, events, beurzen enz., ...het zijn bezige bijen daar in Het Beroepenhuis.
Vanaf 's middags kun je ons hier ook aantreffen. We geven je daar graag meer info over hoe je met behulp van onze website http://www.omagaatderuimtein.be de technische talenten van jonge kinderen in de klas aan bod kunt laten komen.
zaterdag 3 april 2010
Oma in het Beroepenhuis

Tijd om nog eens een stapje in de wereld te zetten. We trokken naar Het Beroepenhuis. Hier kunnen jongeren van de laatste graad van het basisonderwijs en de eerste graad van het secundair onderwijs kennis maken met sectoren en beroepen. Wim leerde het woord h o r i z o n v e r r u i m i n g kennen. Wie weet wat een matrijzenbouwer is? wat die moet kunnen? welke opleiding je kan volgen vooraleer je matrijzen kan bouwen? Of welke talenten je nodig hebt als je een muur, of zelfs een huis wil bouwen? Op de website: beroepenthuisindeklas vinden leerkrachten materiaal om met leerlingen te werken rond studie- en beroepskeuze.



woensdag 28 oktober 2009
In het Beroepenhuis

Terwijl Creax zich het hoofd breekt over hoe je 8 planeten op een wetenschappelijk correcte manier op een spelbord kan zetten stonden wij vandaag op de materialenbeurs van Het Beroepenhuis waar we aan leerkrachten, clb-medewerkers, en mensen uit diverse beroepensectoren uitlegden wat wij willen bereiken met dit project. Voor ons een vruchtbare dag, die misschien nog vruchtbaarder wordt als we erin slagen om Ben zo gek te krijgen dat hij met ons wil meewerken. We doen een poging.
Abonneren op:
Posts (Atom)
