maandag 9 maart 2009

we zijn gelanceerd!



Wij zijn goed gestart met het thema de ruimte.
Mijn ervaringsactiviteit heb ik ingezet met mijn planetenmobiel. De kleuters waren erg geïnteresseerd naar de namen van de planeten. We hebben ze zelf een paar keer benoemd. Na de ervaringsactiviteit hebben de kleuters hun indrukken verwerkt in tekeningen en het waren vooral raketten, planeten, en zonnen die aan bod kwamen.

Ik heb ook een muzikaal momentje geïmproviseerd over wat we juist geleerd hadden. Ze hadden er veel plezier in en zo leren we speels verder over de ruimte.

We hebben ook samen het proefje de ballonraket uitgevoerd: na vallen en opstaan is het uiteindelijk verschillende keren gelukt. De kleuters vonden het super leuk.

Ik ga zeker meer foto's trekken de komende dagen

groetjes

Elke

Geen opmerkingen:

Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP