maandag 8 maart 2010

Het Klokhuis - ruimtevaart (2)



Juf Swaniek stuurde ons de tekst van het stukje rappen uit dit filmpje. Zij wil de kinderen deze rap aanleren. Dit willen we ook wel zien juf Swaniek! Zou een filmpje kunnen?

Laatst viel ik in slaap en begon ik te dromen
over dingen die mij zouden kunnen overkomen
in een trip
met een supersnel ruimteschip
nou als ik zo'n ding had, dan was ik echt wel hip

Ga je mee op een intergalactische reis
in een droomspaceshuttle vol gebakkies en ijs
stap dan in je bed en doe je ogen lekker dicht
dan maken we een tocht om, we mogen sneller dan het licht licht licht

Eerst gaan we naar de maan effe lekker langs ze hollen
echt en licht
dus we eten verse maanzaadbollen

Dan gaan we door naar Mars
voor een reep chocola, ze liggen daar wel goed verstopt
maar ga zo maar na
het is een grote zandbak, vergis je niet
dus we nemen schepjes mee en een groot vergiet.

Mercurius staat het allerdichtst bij de zon
dus daar gaan we niet naar toe zonder crème of lotion

En op Venus daar is het nooit wijd bevolkt
daar zijn wel mooie heuvels maar het is altijd bewolkt

Dan kunnen we nog beter vast naar Jupiter gaan
daar ken ik nog een breed terras met uitzicht op de maan
Het is de grootste planeet, koffieromig van kleur
en plek zat dus we parkeren daar gewoon voor de deur
maar dan wel overdekt zoals je zeker ziet
zodat we niet worden geplet door een meteoriet.

De volgende planeet nou dat is me er een
dat is een bol met een grote ijsring eromheen
ze noemen het Saturnus en heb je even daar
dan kun je zo een rondje schaatsen om z'n hele evenaar.

De volgende stap dat is Uranus en weet je we blijven daar niet hangen
want het stinkt daar een beetje naar humus wat nu dus
daar vieren ze een feestje met te gek verlicht prunus

Op naar Neptunus
een dj balkon
dat was wel echt de bom
maar werd geraakt door een komeet
dus is nu wel wat krom

en als je nog niet moe bent na dit feestgedruis
dan gaan we door naar Pluto heel space van huis
en daarna komt het eind van dit verzonnen vertelsel
tot zover de planeten van ons eigen zonnestelsel
Hoewel er is eentje die ik voor je bewaarde
want daar word jij weer wakker
bij ons op de aarde

Geen opmerkingen:

Oma gaat de ruimte in


  © Blogger templates Inspiration by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP